Het betekent nogal wat. De doelen van je bedrijf richten op maatschappelijke impact. Groots durven dromen, maar ook echt doen. Keihard werken om je ambitie waar te maken. Of je met je bedrijf in staat bent dat te bereiken, hangt sterk af van drie sleutelfactoren: de ondernemer en zijn team, een onderscheidend product en het bereiken van een grote markt. Met een brandende Passie, een uniek Product en schaalbare Productiviteit heb je impact! |
Brandende Passie
De beste motivatie is een brandend verlangen, de brandstof voor je dagelijkse bezigheden met en in je bedrijf. Een verlangen om iets te betekenen voor een ander, een probleem op te lossen of de wereld te verbeteren. Een bedrijf staat of valt met de passie van de ondernemer. Die passie vertaalt zich in visie, de impact die jij voor ogen hebt met jouw bedrijf. Stel die visie met je team op en leg die vast in een korte inspirerende tekst.
Uniek Product
Jouw product of dienst biedt -als het goed is- een unieke oplossing voor een (basis)behoefte, een probleem of simpelweg het bieden van meer gemak. Je kent het Unique Selling Point, de waardepropositie van je product. Het heeft kansen voor een miljoenen- of misschien wel miljardenmarkt. Want waarom zou je je product of dienst tot een kleine klantenkring beperken, ‘1-op-1’ als het ook ‘1-op-velen’ kan zijn. Pas daarom je businessmodel aan aan een groot bereik. Het moet ook anders, als je kijkt naar de grote crises van deze wereld zoals klimaatverandering en sociale en economische veranderingen. We zitten in transitie. Heeft jouw product of dienst dan ook de potentie in zich om disruptief te zijn, om bestaande industrieën met verouderde technologieën die geen oplossingen meer bieden voor de behoeften en problemen van nu voorbij te streven?
Schaalbare Productiviteit
Veel bedrijven en organisaties optimaliseren hun bedrijfsprocessen. Gericht op het verbeteren van de efficiency, naar binnen gericht. Dan vergeet je al snel om echt effectief te zijn en er voor je klanten te zijn. Beter is het daarom – zeker als je focus wilt houden op het bereiken van impact – de schijnwerpers te zetten op het bereiken van effectiviteit. Dus welke effecten je wilt en kunt bereiken met jouw bedrijf of organisatie. Het verschil tussen ‘doe ik de dingen goed’ en ‘doe ik de goede dingen’. Productiviteitsmanagement helpt om met goed timemanagement meer tijd en aandacht over te houden om met de juiste zaken bezig te zijn. Begin het eerste en meest productieve deel van dag daarom met schaalbare omzet/winst- en impactverhogende activiteiten, gericht op people-, planet- en profitdoelen.
Meer weten of aan de slag met ons (online)programma 'Winst met Waarde'? Schrijf je dan in voor updates en/of download de e-paper 'In 3 stappen de waarde van je bedrijf vergroten'.
De beste motivatie is een brandend verlangen, de brandstof voor je dagelijkse bezigheden met en in je bedrijf. Een verlangen om iets te betekenen voor een ander, een probleem op te lossen of de wereld te verbeteren. Een bedrijf staat of valt met de passie van de ondernemer. Die passie vertaalt zich in visie, de impact die jij voor ogen hebt met jouw bedrijf. Stel die visie met je team op en leg die vast in een korte inspirerende tekst.
Uniek Product
Jouw product of dienst biedt -als het goed is- een unieke oplossing voor een (basis)behoefte, een probleem of simpelweg het bieden van meer gemak. Je kent het Unique Selling Point, de waardepropositie van je product. Het heeft kansen voor een miljoenen- of misschien wel miljardenmarkt. Want waarom zou je je product of dienst tot een kleine klantenkring beperken, ‘1-op-1’ als het ook ‘1-op-velen’ kan zijn. Pas daarom je businessmodel aan aan een groot bereik. Het moet ook anders, als je kijkt naar de grote crises van deze wereld zoals klimaatverandering en sociale en economische veranderingen. We zitten in transitie. Heeft jouw product of dienst dan ook de potentie in zich om disruptief te zijn, om bestaande industrieën met verouderde technologieën die geen oplossingen meer bieden voor de behoeften en problemen van nu voorbij te streven?
Schaalbare Productiviteit
Veel bedrijven en organisaties optimaliseren hun bedrijfsprocessen. Gericht op het verbeteren van de efficiency, naar binnen gericht. Dan vergeet je al snel om echt effectief te zijn en er voor je klanten te zijn. Beter is het daarom – zeker als je focus wilt houden op het bereiken van impact – de schijnwerpers te zetten op het bereiken van effectiviteit. Dus welke effecten je wilt en kunt bereiken met jouw bedrijf of organisatie. Het verschil tussen ‘doe ik de dingen goed’ en ‘doe ik de goede dingen’. Productiviteitsmanagement helpt om met goed timemanagement meer tijd en aandacht over te houden om met de juiste zaken bezig te zijn. Begin het eerste en meest productieve deel van dag daarom met schaalbare omzet/winst- en impactverhogende activiteiten, gericht op people-, planet- en profitdoelen.
Meer weten of aan de slag met ons (online)programma 'Winst met Waarde'? Schrijf je dan in voor updates en/of download de e-paper 'In 3 stappen de waarde van je bedrijf vergroten'.