Nieuws
WEBINAR 10 Manieren om Blije gasten te krijgen op een Duurzame, Gastvrije locatie
Wanneer: maandag 17 november 11.00 uur
Wanneer: maandag 17 november 11.00 uur
Stel dat je jouw gasten blij kunt maken met een duurzame, aantrekkelijke, gastvrije locatie? Hoe zou dat voelen?
Heel erg fijn natuurlijk! Voor je gasten en bezoekers, en voor jezelf en je medewerkers. Ben je al zover? Hoe kunnen wij je daarbij helpen?
In dit webinar krijg je 10 onverwachte manieren mee om met je duurzame en gastvrije locatie blije gasten en bezoekers te krijgen!
Je leert:
- direct toepasbare acties om meer duurzaam te zijn
- tips en tricks voor meer interactie op social media
- het allerbelangrijkste om mee te starten!
Terug van vakantie? Doe mee met onze nazomeractie en post op onze facebookpagina je mooiste 'groene' vakantiefoto! Beschrijf hoe duurzaam jouw favoriete camping, hotel, vakantiepark of hotel is en win een dagje nazomeren! Lees verder..
Green Key, het visitekaartje voor een duurzame accommodatie of event
Green Key certificering, dè duurzaamheidstandaard in de hospitality wereld, identificeert de mogelijkheden om efficiënter met grondstoffen, water en energie om te gaan. Daarmee vermindert niet alleen de impact op het milieu, je bent bovendien in staat je inspanningen en successen voor het voetlicht te brengen bij je klanten en gasten. Ons groeiprogramma richt zich op het bevorderen van het milieubewustzijn binnen jouw hotel, vakantiepark, camping of accommodatie of het duurzaam maken van jouw event. Green Key maakt je bedrijf meer verantwoordelijk en geloofwaardig in de ogen van gasten. Het laat bovendien zien dat je accommodatie of event niet alleen een hoge mate van klantbeleving voor ogen heeft, maar ook stappen verder zet om milieuverbeteringen door te voeren.
Lees hier onze nieuwe folder over Green Key! 'Green Key maakt bedrijven meer verantwoordelijk en betrouwbaar in de ogen van de gasten. Het maakt zichtbaar dat hotels en accommodaties zich niet alleen bezig houden met klanttevredenheid, maar ook stappen verder zetten om duurzaamheid te vergroten en het milieu te verbeteren.'
Neem voor meer informatie contact op met Ana Pinedo, projectleider Green Key Programma bij Elias Consulting, [email protected].
Neem voor meer informatie contact op met Ana Pinedo, projectleider Green Key Programma bij Elias Consulting, [email protected].
Win-win met Green Key
Lees hier onze nieuwe folder over Green Key! 'Green Key maakt bedrijven meer verantwoordelijk en betrouwbaar in de ogen van de gasten. Het maakt zichtbaar dat hotels en accommodaties zich niet alleen bezig houden met klanttevredenheid, maar ook stappen verder zetten om duurzaamheid te vergroten en het milieu te verbeteren.'
Wat bepaalt of een product duurzaam is?
Wat bepaalt of een product duurzaam is? Natuurlijk, een keurmerk biedt zekerheid aan
inkopers en klanten. Het zegt alleen niet alles! De appel op de foto is wel biologisch - dat is 'organic' in het Engels - dat wil zeggen dat geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen zijn toegepast voor de groei. Maar echt duurzaam is de appel niet. Daarvoor moet je naar de hele productieketen kijken. De appel komt uit Nieuw Zeeland, dus heeft een lange weg afgelegd om hier in de winkel terecht te komen. Zeker als voor het transport het vliegtuig is gebruikt, zal de carbon footprint hoog zijn. De CO2-uitstoot per appel is vele malen hoger dan een lokaal geproduceerde appel. Dat is onnodig, want een appel uit de buurt schaadt niet alleen het milieu minder, hij zal ook veel goedkoper zijn!
Wil je duurzaam voedsel produceren of inkopen en je klanten een echt duurzaam product voorschotelen, onderzoek dan de impact in de hele keten, verzamel informatie en vraag je toeleveranciers de duurzaamheid aan te tonen en hierover te rapporteren. Eén tip hierbij is om biologische producten te kopen en die zoveel mogelijk lokaal te halen.
inkopers en klanten. Het zegt alleen niet alles! De appel op de foto is wel biologisch - dat is 'organic' in het Engels - dat wil zeggen dat geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen zijn toegepast voor de groei. Maar echt duurzaam is de appel niet. Daarvoor moet je naar de hele productieketen kijken. De appel komt uit Nieuw Zeeland, dus heeft een lange weg afgelegd om hier in de winkel terecht te komen. Zeker als voor het transport het vliegtuig is gebruikt, zal de carbon footprint hoog zijn. De CO2-uitstoot per appel is vele malen hoger dan een lokaal geproduceerde appel. Dat is onnodig, want een appel uit de buurt schaadt niet alleen het milieu minder, hij zal ook veel goedkoper zijn!
Wil je duurzaam voedsel produceren of inkopen en je klanten een echt duurzaam product voorschotelen, onderzoek dan de impact in de hele keten, verzamel informatie en vraag je toeleveranciers de duurzaamheid aan te tonen en hierover te rapporteren. Eén tip hierbij is om biologische producten te kopen en die zoveel mogelijk lokaal te halen.
Award voor duurzame energieopwekking
Slowmill heeft op 14 december 2012 iSea Clash of Concepts gewonnen met een doorbraak technologie voor golfenergie. Doel van dit door Rijkswaterstaat georganiseerde event is innovatieve en duurzame ideeën rond het gebruik van de Noordzee te stimuleren. De prijs van €10.000 is een opsteker voor duurzame energieopwekking op zee en een bevestiging van de bijdrage die golfenergie kan leveren aan de doelstelling van de rijksoverheid om in 2020 16% van ons energiegebruik duurzaam op te wekken!
Elias Consulting ondersteunt Slowmill om de technologie toepasbaar te maken en
het bedrijf naar de commerciële fase te brengen.
Elias Consulting ondersteunt Slowmill om de technologie toepasbaar te maken en
het bedrijf naar de commerciële fase te brengen.
Cradle to Cradle, Water to water, Nutrient to Nutrient
Voor bestuurders en directeuren van waterschappen initieerden en organiseerden wij samen met de Unie van Waterschappen een inspiratieworkshop die op 14 januari 2011 werd gehouden. Keynote speaker was duurzaamheidsgoeroe en één van de grondleggers van Cradle to Cradle Michael Braungart. "Braungart schetst een uitdagend perspectief, waarmee de waterschappen wat mij betreft absoluut aan de slag moeten" schrijft een enthousiaste UvW-voorzitter Peter Glas op zijn weblog. Lees de hele weblog...